Blog

Alina Opritoiu

Blog

Cele mai avansate programe de învățământ din țări precum Danemarca, Finlanda, Olanda, prioritizează deja formarea creierului și stimularea creativității în locul memorării continutul

În Romania încă se pare că începem casa cu acoperișul și datele din rapoartele privind rezultatele academice sunt vizibile. Copiii stresați, lipsiți de interes, familiile copleșite și îngrijorate, sunt indicatori ai perspectivei noastre actuale.

Atunci când alegem activități extracurriculare care să completeze pregătirea copiilor noștri, ne întrebăm cu toții: sport fizic sau intarire școlară? Dacă ar exista o a treia alternativă, cum ar fi sportul mental?

Antrenarea minții prin joc, provocări mentale, meditație, gestionare emoțională și utilizarea abacului ca instrument atențional permite stimularea creativității și a gândirii divergente pentru a vă bucura de rezultate academice și profesionale mai bune.

Nu există nicio altă activitate similară care să dezvolte complex cele două emisfere în sincron, obținând o creștere cu până la 45% a nivelului de atenție / concentrare și 60% în memorie.

Revista internațională Neural Plasticity (2016), cât și Southern Medical University au publicat descoperiri importante cu privire la efectele neuronale ale practicării continue cu abacul: îmbunătățirea plasticității creierului și a abilităților cognitive.

https://downloads.hindawi.com/journals/np/2016/1213723.pdf

Ambele emisfere comunică prin intermediul corpului calos care susține comunicarea dintre cele două emisfere, facilitând schimbul de informati.  Aritmetica mentală este foarte eficientă în dezvoltarea emisferei drepte și a corpului calos prin utilizarea abacului imaginar pentru a face calcule mintale complexe. În procesul calcului mintal, emisfera dreaptă este stimulată  dezvoltând astfel imaginația și creativitatea.

Cea mai bună moștenire a noastră este să oferim o educație bună și să le completăm învățarea formală cu activități care le sporesc abilitățile înnăscute și le stimulează dezvoltarea creierului.

Prin aritmetica mentala oferim un program de stimulare și dezvoltare cognitivă care antrenează în mod cuprinzător ambele emisfere ale creierului, pentru o învățare eficientă, un instrument cheie pentru viitorul personal și profesional al copiilor.

Cursantul va fi protagonistul și participantul la propriul progres, ceea ce îi va favoriza încrederea în sine atunci când ia în considerare noi provocări

Mulți copii și tineri au un talent înnăscut minunat, dar dacă nu se antrenează pot rămâne pe „bancă”, alții au un potențial latent ascuns care trebuie trezit și motivat.  Ca părinții avem responsabilitatea de a le oferi instrumentele necesare care sa  le permita să devină cea mai bună versiune a lor.

Sunt Psiholog Alina Oprițoiu si vă invită la un program de stimulare și dezvoltare cognitivă care antrenează în mod cuprinzător ambele emisfere ale creierului, pentru o învățare eficientă, un instrument cheie pentru viitorul personal și profesional al copiilor.

Combinând activarea mentală și gestionarea abacului japonez, vom îmbunătăți acel talent înnăscut.

Potentialul cursantilor este acolo, programul nostru îl face doar mai vizibil!

Alina Opritoiu

Blog

Atunci cand vorbim despre inteligenta in cele mai multe cazuri ne raportam la capacitatile cognitive pe care o persoana le are cum ar fi limbajul, gandirea, perceptia, memoria de scurta si de lunga durata, logica, atentia, procesarea vizo-spatiala, viteza gandirii.

Argumentând că „rațiunea, inteligența, logica, cunoașterea nu sunt sinonime …”, Howard Gardner (1983) a propus o nouă viziune de inteligență care se încorporează rapid în programa școlară. În Teoria inteligențelor sale multiple, Gardner a extins conceptul de inteligență pentru a include și domenii precum muzica, relațiile spațiale și cunoașterea interpersonală pe lângă capacitatea matematică și lingvistică.

Gardner definește inteligența ca fiind „capacitatea de a rezolva probleme sau de a modela produse care sunt apreciate în una sau mai multe context cultural “(Gardner & Hatch, 1989). Folosind cercetări biologice și culturale, el a formulat o listă de opt inteligențe. Această nouă perspectivă asupra inteligenței diferă foarte mult de viziunea tradițională.

  1. Inteligența lingvistică: aceasta este considerată una dintre cele mai fundamentale. De obicei sunt utilizate ambele emisfere ale creierului și este ceea ce caracterizează scriitorii. Utilizarea deplină a limbajului a fost o parte fundamentală pentru dezvoltarea acestui tip de inteligență.
  1. Inteligența muzicală: Cunoscută și sub denumirea de „ureche bună”, este capacitatea marilor muzicieni, cântăreți și dansatori. Impulsul acestei inteligențe este de la aceeași naștere și se schimbă în același mod de la o persoană la alta. Un punct fundamental în acest tip de inteligență este că, oricât de puternică ar fi, trebuie întotdeauna stimulată pentru a-și dezvolta întregul potențial, fie pentru a juca un instrument, fie pentru a asculta o melodie cu sensibilitate.
  1. Inteligență logică matematică: Abilitatea de a rezolva probleme logice și matematice. Dintre diferitele tipuri de informații, acesta este cel mai apropiat de termenul tradițional de inteligență. În antichitate, acest tip de inteligență era folosit pentru a crea calendare, pentru a măsura timpul și pentru a estima cu exactitate cantitățile și distanțele.
  1. Inteligența spațială: abilitatea de a vedea aspecte precum culoarea, linia, forma, figura, spațiul și relațiile lor în trei dimensiuni. Această inteligență are profesii la fel de diverse precum ingineria, chirurgia, sculptura, marina, arhitectura, designul și decorarea.
  1. Inteligența corpului – kinestezic: Abilitatea de a controla mișcările corpului și de a exprima sentimente prin intermediul acestuia. Cinestezicele au capacitatea de a-și folosi corpul pentru a rezolva probleme sau pentru a efectua activități. Sportivii și dansatorii sunt în acest tip de inteligență. O aptitudine naturală pentru acest tip de inteligență se manifestă adesea ca un copil.
  1. Inteligența intra-personală: este legată de emoții și vă permite să vă înțelegeți. Acest tip de inteligență ne permite să ne formăm o imagine exactă despre noi înșine; ne permite să ne înțelegem nevoile, calitățile și defectele.
  1. Inteligența interpersonală: este capacitatea de a înțelege alte persoane cu empatie; Este legat de emoții. Acest tip de inteligență ne permite să înțelegem oamenii. Se bazează pe capacitatea de a gestiona relațiile umane, empatia cu oamenii și de a le recunoaște motivațiile, motivele și emoțiile care îi mișcă.
  1. Inteligența naturalistă: o folosim pentru a observa și studia natura pentru a organiza și clasifica. Biologii sunt cei care l-au dezvoltat cel mai mult. Abilitatea de a studia împrejurimile noastre este o modalitate de a promova acest tip de inteligență, ținând cont întotdeauna de aspectele naturale.

Studies munca doctorului Gardner inca din ani facultati, iar dea lungul anilor sau scris multe carti pentru adulti despre inteligenta multipla. Dar pentru ca eu visez sa ajut copii sa isi descopere adevaratul potential vei gasi in articolele viitoare teoria IM explicate pe intelesul copilului tau.